
Γραμμές του τρένου. | ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI
Τη Δευτέρα 28 Απριλίου, ημέρα κατά την οποία θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, θα υπογραφούν οι συμβάσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Πρόκειται για την αποκατάσταση των εκτεταμένων ζημιών που είχαν υποστεί οι υποδομές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias το Σεπτέμβριο του 2023.
Η υπογραφή των συμβάσεων θα γίνει το μεσημέρι της Δευτέρας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης είναι 15 μήνες.
Οι τέσσερις εργολαβίες των σιδηροδρομικών έργων
Όπως είχε ενημερώσει πριν λίγες εβδομάδες τη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, τα έργα είναι συνολικού προϋπολογισμού 450,12 εκατομμυρίων ευρώ και με την ολοκλήρωσή τους θα αποδοθεί στη κυκλοφορία το σύνολο του αποκαταστημένου σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι τέσσερις εργολαβίες είναι:
- Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα: Οι εργασίες περιλαμβάνουν την αποκατάσταση της υποδομής και επιδομής της γραμμής, τη σταθεροποίηση πρανών, ορυγμάτων και επιχωμάτων, καθώς και την ενίσχυση της αντοχής του δικτύου έναντι μελλοντικών ακραίων καιρικών φαινομένων.
- Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας: Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή των απαιτούμενων έργων για την αποκατάσταση και βελτίωση από υδραυλικής πλευράς της γραμμής, ώστε η γραμμή να τεθεί σε ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία και να αποκτήσει στα τμήματα αυτά, ανθεκτικότητα ως προς τα καιρικά φαινόμενα που πλήττουν τακτικά την περιοχή.
- Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, στα τμήματα: i) Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Λατομείου ii) Σ.Σ. Λατομείου – Είσοδος Σ.Σ. Βόλου iii) δύο θέσεων στον Σ.Σ. Βόλου: Οι εργασίες στα τμήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκαταστάσεις σιδηροδρομικών και μεταλλικών γεφυρών, έργα θωράκισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής σε τμήματα της γραμμής που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα έναντι πλημμυρικών φαινομένων καθώς και συνοδές υδραυλικές εργασίες.
- Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα: Με την αποκατάσταση των συστημάτων στο τμήμα που καταστράφηκε θα δοθεί η δυνατότητα να επαναλειτουργήσει η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS στο τμήμα αυτό. Το γεγονός αυτό θα αυξήσει την ασφάλεια της κυκλοφορίας και θα επιτρέψει την κυκλοφορία σε διπλή γραμμή. Επίσης θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.