297
Πρόκειται για μια σημαντική παρέμβαση του Δήμου Αγρινίου, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και αποσκοπεί στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της περιοχής, μέσα από την ανάπτυξη του ορεινού και περιπατητικού τουρισμού.
Το έργο περιλαμβάνει τη σήμανση και την εξυγίανση των υφιστάμενων μονοπατιών, καθώς και τη δημιουργία σημείων θέασης σε επιλεγμένες τοποθεσίες, με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση του φυσικού πλούτου της περιοχής. Εξάλλου, η πρόσφατη διοργάνωση του ορεινού αγώνα δρόμου, Panetoliko Mountain Trail, με τη συμμετοχή εκατοντάδων αθλητών από διάφορα σημεία της χώρας, έδειξε ότι η περιοχή έχει τις βασικές προϋποθέσεις μέσα από διάφορες μορφές τουρισμού και αυξήσει κατά πολύ την επισκεψιμότητά της.
Το χρονοδιάγραμμα είναι ιδιαίτερα αυστηρό, ένεκα που το Ταμείο Ανάκαμψης ολοκληρώνεται σύντομα, ωστόσο εκφράζεται η αισιοδοξία ότι οι παρεμβάσεις μπορούν να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς και να ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος.
Παράλληλα, έχει σχεδιαστεί και αντίστοιχη παρέμβαση και στον βόρειο ορεινό όγκο του Αρακύνθου, η οποία βρίσκεται σε στάδιο προετοιμασίας και όταν ξεκινήσουν οι εργασίες θα έχει δημιουργηθεί στην περιοχή ένα ολοκληρωμένο «πλάνο» για την εξόρμηση περιπατητών και ορειβατών.
Ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Αγρινίου, Δημήτρης Τζιώλης, μιλώντας στη «Συνείδηση», επεσήμανε:
Ο Δημήτρης Τζιώλης
«Ξεκίνησε ο εργολάβος να δουλεύει για την ανάδειξη του δικτύου μονοπατιών των Παρακαμπυλίων, της περιοχής του Αγίου Βλασίου δηλαδή. Το έργο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, που σημαίνει πως το χρονοδιάγραμμα είναι πολύ αυστηρό και πως οι εργασίες πρέπει να ολοκληρωθούν ως το τέλος του μήνα.
Οι εργασίες που εκτελούνται γίνονται σχετικά εύκολα, συνεπώς, αν τις επιταχύνει ο εργολάβος μπορεί να είναι εντός του χρονοδιαγράμματος. Δεν είναι μεγάλο έργο, αλλά σίγουρα είναι πάρα πολύ σημαντικό για την ανάδειξη της περιοχής και για την εξωστρέφειά της.
Το έργο περιλαμβάνει την σήμανση των μονοπατιών και κυρίως την εξυγίανσή τους, την δημιουργία κάποιων σημείων θέασης, όπου μέσα απ’ αυτές τις παρεμβάσεις θα αναδειχθεί ο ορεινός τουρισμός και η περιοχή του Αγίου Βλασίου θα φέρει περιπατητές και ορειβάτες.

Υπήρξε καθυστέρηση στην εργολαβία αυτή, λόγω κάποιων διαδικαστικών θεμάτων. Υπήρχαν προσφυγές από τους εργολάβους, όπως επίσης υπήρξε και ένα γραφειοκρατικής φύσεως θέμα με το Δασαρχείο, το οποίο επιλύθηκε. Είναι ένα έργο που εκτελείται σε δασικές εκτάσεις, αλλά το σημαντικό είναι ότι επιλύθηκε και πως ξεκίνησε να εκτελείται.
Θεωρώ πως δεν θα υπάρχει πρόβλημα σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, παρά το γεγονός ότι είναι «σφιχτό», πιστεύω πως είναι εφικτό να ολοκληρωθεί η εργολαβία σύντομα.
Υπάρχει και δεύτερη πρόταση για την ανάδειξη και τη δημιουργία δικτύου μονοπατιών, η οποία αφορά τον βόρειο ορεινό όγκο του Αρκακύνθου.
Δεν είναι όμως συμβασιοποιημένη η πρόταση αυτή, ωστόσο πρόκειται ακριβώς για το ίδιο έργο με αυτό του Αγίου Βλασίου. Και τα δύο αυτά έργα αφορούν κάποια «δυνατά» σημεία της περιοχής μας, τα οποία πρέπει να τονίσουμε. Αυτό θέλουμε και αυτό ξεκινήσαμε να κάνουμε, με την αρχή να γίνεται στο δίκτυο μονοπατιών της περιοχής του Αγίου Βλασίου».
Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα «Συνείδηση»